چگونه گردشگر خوبی باشیم: 33 نکته

گردشگر خوب بودن بیش از کاوش در مکان های جدید و لذت بردن از مناظر است. همچنین به معنای احترام به فرهنگ، محیط زیست و مردم محلی است. در اینجا 33 نکته وجود دارد که به شما کمک می کند تا یک گردشگر مسئولیت پذیر و با ملاحظه شوید:

environment-محیط زیست

1. تحقیق و برنامه ریزی پیش رو

قبل از شروع سفر، زمانی را به تحقیق و برنامه ریزی از قبل اختصاص دهید. در مورد آداب و رسوم، سنت ها و قوانین محلی مقصدی که قرار است بازدید کنید، اطلاعات کسب کنید. این به شما کمک می کند فرهنگ محلی را درک کنید و به آن احترام بگذارید.

2. محترم باشید

احترام در هنگام سفر کلیدی است. با مردم محلی با مهربانی و ملاحظه رفتار کنید، همانطور که انتظار دارید در کشور خود با شما رفتار شود. به یاد داشته باشید که شما در خانه آنها مهمان هستید.

3. لباس مناسب

هنگام بازدید از مکان‌های مذهبی یا مناطق محافظه‌کار، متواضعانه و مناسب لباس بپوشید. با پوشاندن شانه ها، زانوها یا سایر قسمت های بدن در صورت لزوم به آداب و رسوم محلی احترام بگذارید.

4. عبارات محلی پایه

را یاد بگیرید
یادگیری چند عبارت اساسی در زبان محلی نشان دهنده احترام و تلاش برای ارتباط با مردم محلی است. احوالپرسی ساده مانند «سلام»، «متشکرم» و «لطفا» می‌تواند کمک زیادی به ایجاد تعاملات مثبت کند.

5. مراقب عکاسی باشید

همیشه قبل از گرفتن عکس از کسی اجازه بخواهید، مخصوصا اگر شامل نمای نزدیک یا پرتره باشد. برخی از فرهنگ ها ممکن است گرفتن عکس بدون رضایت آنها را توهین آمیز یا مزاحم بدانند.

6. از کسب و کارهای محلی

پشتیبانی کنید
در صورت امکان، اقامتگاه ها، رستوران ها و مغازه های محلی را انتخاب کنید. این به حمایت از اقتصاد محلی کمک می کند و اصالت مقصد را حفظ می کند.

اقتصاد

7. اجتناب از بهره کشی از حیوانات

از فعالیت‌هایی که از حیوانات برای مقاصد سرگرمی بهره‌برداری می‌کنند، مانند فیل‌سواری یا بازدید از مکان‌هایی که حیات وحش در اسارت دارند، حمایت نکنید. در عوض، برخورد اخلاقی با حیوانات را انتخاب کنید یا حیوانات را در زیستگاه های طبیعی خود مشاهده کنید.

خلاقیت و نوآوری

8. زباله های پلاستیکی را به حداقل برسانید

با آوردن بطری آب قابل استفاده مجدد، کیسه خرید و ظروف، مصرف پلاستیک خود را کاهش دهید. بطری خود را از منابع آب فیلتر شده دوباره پر کنید و تا حد امکان از پلاستیک های یکبار مصرف خودداری کنید.

9. صرفه جویی در انرژی و منابع

مراقب مصرف انرژی و منابع خود باشید. هنگام خروج از محل اقامت خود، چراغ ها، تهویه مطبوع و سایر وسایل را خاموش کنید. مخصوصا در مناطقی که دسترسی محدود به آب تمیز دارند، از آب کم استفاده کنید.

10. به حیات وحش و مناطق طبیعی احترام بگذارید

هنگام کاوش در مناطق طبیعی، به مسیرهای تعیین شده پایبند باشید و دستورالعمل های پارکبان یا راهنمایان را دنبال کنید. به حیات وحش مزاحم یا تغذیه نکنید، زیرا می‌تواند بر رفتار و اکوسیستم آنها تأثیر منفی بگذارد.

11. زباله ها را به درستی دفع کنید

زباله های خود را مسئولانه با استفاده از سطل های زباله یا امکانات بازیافت مشخص دفع کنید. اگر امکانات دفع مناسب در دسترس نیست، زباله های خود را تا زمانی که مکان مناسبی برای دفع آنها پیدا کنید با خود حمل کنید.

12. مراقب آلودگی صوتی باشید

سطح سر و صدا را به‌ویژه در مناطق مسکونی یا نزدیک مکان‌های مذهبی به حداقل برسانید. از پخش موسیقی با صدای بلند یا شرکت در فعالیت های پر سر و صدا که می‌تواند آرامش و آرامش محیط اطراف را به هم بزند، خودداری کنید.

13. آداب و رسوم و آداب محلی را بیاموزید

با آداب و رسوم و آداب محلی آشنا شوید تا از توهین ناخواسته کسی جلوگیری کنید. برای مثال، احوالپرسی، حرکات یا رفتارهای خاص فرهنگ را درک کنید.

14. صبور و انعطاف پذیر باشید

سفر گاهی اوقات غیرقابل پیش بینی است، بنابراین زمانی که همه چیز طبق برنامه پیش نمی رود صبور و انعطاف پذیر باشید. تجربیات جدید را در آغوش بگیرید و با نگرش مثبت خود را با موقعیت های غیرمنتظره سازگار کنید.

15. مراقب قوانین محلی باشید

به قوانین کشوری که از آن بازدید می کنید احترام بگذارید. با مقررات محلی مربوط به فعالیت هایی مانند سیگار کشیدن، نوشیدن الکل، یا عکاسی در مناطق خاص آشنا شوید.

16. شرکت در خرید مسئولانه سوغات

از خرید سوغاتی های ساخته شده از گونه های در حال انقراض، گیاهان محافظت شده یا مواردی که از نظر فرهنگی یا محیطی حساس هستند خودداری کنید. با خرید محصولات اصیل و پایدار از صنعتگران و صنعتگران محلی حمایت کنید.

17. با غذاهای محلی آشنا شوید

غذاهای محلی را کاوش کنید و غذاهای سنتی را امتحان کنید. پذیرای طعم های جدید و آداب و رسوم غذاخوری باشید. با سفارش فقط آنچه می‌توانید بخورید از هدر رفتن غذا خودداری کنید.

18. مراقب اشتراک گذاری رسانه های اجتماعی باشید

شبکه های اجتماعی

قبل از ارسال پست در شبکه های اجتماعی فکر کنید. حریم خصوصی و حساسیت های فرهنگی افراد و مکان هایی که در مورد آنها به اشتراک می گذارید را در نظر بگیرید. قبل از به اشتراک گذاشتن عکس یا اطلاعات شخصی شخص دیگری، اجازه بخواهید.

19. یک راننده مسئول باشید

اگر قصد دارید در یک کشور خارجی رانندگی کنید، با قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی محلی آشنا شوید. درایو پاسخ می دهدالبته، محدودیت های سرعت را رعایت کنید و از رانندگی تحت تأثیر الکل یا مواد مخدر خودداری کنید.

20. درباره تاریخ و فرهنگ

بیاموزید
برای آشنایی با تاریخ، سنت ها و اهمیت فرهنگی مقصدی که از آن بازدید می کنید، وقت بگذارید. این باعث افزایش درک و درک شما از مکان می شود.

21. مراقب مصرف آب باشید

در مناطقی که منابع آب محدودی دارند، مراقب مصرف آب خود باشید. کوتاه‌تر دوش بگیرید، در صورت امکان از حوله‌ها دوباره استفاده کنید و از هدر دادن غیر ضروری خودداری کنید.

22. به مکان های مقدس احترام بگذارید

هنگام بازدید از مکان‌های مذهبی یا مقدس، از کدهای لباس یا دستورالعمل‌های رفتاری در محل پیروی کنید. احترام نشان دهید و از هر اقدامی که ممکن است بی احترامی یا توهین آمیز تلقی شود خودداری کنید.

23. پیاده روی و پیاده روی مسئولانه

را تمرین کنید
اگر درگیر فعالیت‌های پیاده‌روی یا پیاده‌روی هستید، به مسیرهای تعیین‌شده پایبند باشید، زباله‌های خود را جمع‌آوری کنید و از آسیب رساندن به گیاهان یا زیستگاه‌های حیات وحش خودداری کنید. به هرگونه مجوز یا مقررات موجود احترام بگذارید.

24. تعامل با افراد محلی

با مردم محلی به شیوه ای محترمانه ارتباط برقرار کنید. سوال بپرسید، به فرهنگ آنها علاقه نشان دهید و برای یادگیری از آنها آماده باشید. این می‌تواند به ارتباطات معنی دار و درک عمیق تر از مقصد منجر شود.

25. از حساسیت های فرهنگی آگاه باشید

فرهنگ های مختلف حساسیت ها و تابوهای متفاوتی دارند. از این موارد آگاه باشید و از هرگونه رفتار یا موضوعی که ممکن است بی احترامی یا توهین آمیز تلقی شود خودداری کنید.

26. در مناطق طبیعی مسئولیت پذیر باشید

هنگام لذت بردن از فعالیت های خارج از منزل، مانند کمپینگ یا پیک نیک، منطقه را همانطور که پیدا کردید ترک کنید. زباله ها را به درستی دفع کنید، به حیات وحش احترام بگذارید و از آسیب رساندن به محیط زیست خودداری کنید.

27. از شیوه های گردشگری پایدار پیروی کنید

از مقاصدی که فعالیت های گردشگری پایدار را در اولویت قرار می دهند حمایت کنید. به دنبال گواهینامه ها یا ابتکاراتی باشید که حفاظت از محیط زیست، توسعه جامعه و حفظ فرهنگی را ترویج می کنند.

28. درباره مسائل اجتماعی محلی

بیاموزید
خود را در مورد مسائل اجتماعی محلی و چالش هایی که جامعه ای که از آن بازدید می کنید با آن مواجه است، آموزش دهید. این به شما کمک می کند تا زمینه را درک کنید و به اقتصاد و جامعه محلی کمک کنید.

29. مراقب جشنواره ها و رویدادهای محلی باشید

اگر بازدید شما با یک جشنواره یا رویداد محلی همزمان است، با آداب و رسوم و سنت های مرتبط با آن آشنا شوید. به هر دستورالعمل یا محدودیتی که در طول این جشن ها وجود دارد احترام بگذارید.

30. بدون هیچ ردی

مقصد را همانطور که پیدا کردید یا حتی بهتر از آن را ترک کنید. از باقی گذاشتن هرگونه زباله، آسیب یا تأثیر منفی بر محیط زیست یا جوامع محلی خودداری کنید.

31. حمایت از تلاش‌های حفاظتی

حمایت از سازمان‌های حفاظت محلی یا طرح‌هایی را که در جهت حفظ مناطق طبیعی، حیات وحش، و میراث فرهنگی کار می‌کنند، در نظر بگیرید. مشارکت شما می‌تواند تفاوت ایجاد کند.

32. به دیگران آموزش دهید

دانش و تجربیات خود را با دیگران به اشتراک بگذارید تا شیوه های گردشگری مسئولانه را ترویج دهید. دوستان، خانواده و همسفران را تشویق کنید تا به تأثیر آنها بر مکان هایی که بازدید می کنند توجه کنند.

33. در مورد انتخاب های سفر خود فکر کنید

زمانی را به فکر کردن در مورد انتخاب های سفر خود و تأثیر آنها بر محیط زیست، جوامع محلی و میراث فرهنگی اختصاص دهید. به طور مداوم برای بهبود عادات سفر خود تلاش کنید و انتخاب های مسئولانه تری داشته باشید.

منابع استفاده شده در این مطلب:

  1. Lonely Planet - یک ناشر پیشرو کتاب راهنمای سفر که اطلاعات جامعی در مورد مقاصد، فرهنگ‌ها و شیوه‌های سفر مسئولانه ارائه می‌دهد.
  2. نشنال جئوگرافیک - نشنال جئوگرافیک که به دلیل پوشش گسترده اش از شگفتی های طبیعی و فرهنگی شناخته شده است، بینش هایی را در مورد گردشگری پایدار و سفر مسئولانه ارائه می دهد.
  3. سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) - به عنوان آژانس تخصصی گردشگری سازمان ملل متحد، UNWTO از طریق تحقیق، دستورالعمل‌ها و ابتکارات، شیوه‌های گردشگری مسئولانه و پایدار را ترویج می‌کند.
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...